Benda na veletrhu EICMA 2025 nově definuje hranice výkonu a inovací

Benda na veletrhu EICMA 2025 nově definuje hranice výkonu a inovací

Na veletrhu EICMA 2025, který se konal od 4. do 9. listopadu na výstavišti Fiera Milano Rho, Benda nevystavovala pouze motocykly: představila nové paradigma dvoukolových vozidel. Na úvod s tématem "Expedice bez hranic" představila značka řadu modelů a konceptů ztělesňujících dokonalé spojení technologie, designu a globálních ambicí a získala si veřejnost svou přítomností, která znamenala novou kapitolu v jejím mezinárodním vývoji.

Světové premiéry na veletrhu EICMA 2025

Benda ohromila veřejnost třemi světovými premiérami, které znamenají nový směr značky.

Dark Flag 950: síla V4

Velkou hvězdou stánku byl Dark Flag 950, první čínský cruiser s motorem V4 o objemu téměř 1 000 cm3.

S výkonem 108,8 koní a točivým momentem 85 Nm zrychluje z 0 na 100 km/h za pouhých 3,8 sekundy, čímž se etabluje jako nejvýkonnější sériový motor, který kdy Benda vyrobila. Kromě mechanické inovace je to však pocit dominance nové síly ve světě motocyklů, který jej činí jedinečným a dokonale ztělesňuje ducha "Unbound"- Nevázaný.

Model, který reprezentuje inženýrskou odvahu značky a její touhu nově definovat pravidla segmentu špičkových cruiserů.

Rock 707: nová tvář kontroly

Vedle modelu Dark Flag 950 přinesl nový model Rock 707 do řady Benda nádech inovace a rafinovanosti. Je poháněn motorem do V o objemu 691,6 cm3 s výkonem 73,4 k a točivým momentem 68 Nm a představuje dvě technologie, které v tomto segmentu dosud nebyly k vidění:

- dvoukomorový systém elektronického vzduchového odpružení, který automaticky upravuje výšku jízdy; - elektronická spojka BEC MK-II, která umožňuje jízdu bez spojky při zachování plného manuálního ovládání. Tato kombinace povyšuje zážitek z cruiseru na novou úroveň komfortu a přesnosti.

 

Rock 250 CVT: dostupnost a potěšení z jízdy

Model Rock 250 CVT doplňuje řadu o návrh určený pro ty, kteří chtějí přístupnější přístup k jízdě na cruiseru. Je vybaven automatickou převodovkou, standardně dodávaným V-twinem o výkonu 25,8 k, ABS a TCS a nabízí plynulou a intuitivní jízdu ideální pro městské použití, ideální pro nové jezdce. Tři modely, tři různé způsoby, jak zažít svobodu na dvou kolech.

P51 Hybrid Concept: inovace s výhledem do budoucnosti

Jedním z nejočekávanějších momentů veletrhu byla premiéra P51 Hybrid Concept, motocyklu, který předjímá budoucí vizi společnosti Benda. Jeho dvouválcový motor boxer o objemu 250 cm3 je kombinován s elektromotorem v hybridní konfiguraci P1+P3, což je řešení běžné v automobilovém sektoru, ale bezprecedentní ve světě jednostopých vozidel. S kombinovaným výkonem 62 k a točivým momentem 100 Nm zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 s a váží pouhých 178 kg. Tento inovativní systém nabízí okamžitý točivý moment elektromotoru pro dechberoucí zrychlení v kombinaci s dojezdem a potěšením z jízdy spalovacího motoru: to nejlepší z obou světů bez kompromisů. Mistrovské dílo technologické integrace, které potvrzuje touhu značky znovu objevit koncept výkonu motocyklu.

Atlas 1000 a Supernovae 1000: za silnicí

Benda také rozšířila svou vizi mobility představením Atlasu 1000, vysoce výkonného vozidla pro jízdu na sněhu, které rozšiřuje inženýrskou dokonalost značky do světa off-roadů. Dále bylo potvrzeno, že Supernovae 1000 vstoupí do celosvětové výroby v roce 2026, čímž Benda upevní své vedoucí postavení v segmentu vysoce výkonných čtyřkolek/SSV. Dvě premiéry, které dokazují schopnost značky spojit design, funkčnost a dobrodružného ducha.

Dark Flag 500

Dark Flag 500 představuje první platformu V4 Tech-Cruiser vyvinutou výhradně v Číně, což pro značku Benda představuje nový milník. Je vybaven kapalinou chlazeným 16ventilovým motorem V4 o objemu 496,4 cm3 s výkonem 48 k při 9500 ot/min a 42 Nm při 7300 ot/min, s řemenovým převodem a mokrou kluznou spojkou. Zadní odpružení Benda Dual-Chamber Air automaticky nastavuje výšku sedadla v rozmezí 670 až 700 mm, čímž zajišťuje maximální pohodlí a stabilitu. Ocelový rám s hliníkovou kyvnou vidlicí, kotoučové brzdy o průměru 320 mm vpředu a 260 mm vzadu a hmotnost 260 kg doplňují balíček, který kombinuje výkon a kontrolu. S tempomatem, technologií vypínání volnoběhu a spotřebou paliva pouhých 5,9 l/100 km zahajuje Dark Flag 500 novou éru inteligentních a cenově dostupných cestovních motocyklů.

LFC 700 PRO

Model LFC 700 PRO se vyznačuje extrémními proporcemi a sochařským designem, díky nimž je okamžitě rozpoznatelný. Je poháněn kapalinou chlazeným čtyřválcovým motorem BD700-2A o objemu 676 cm3 s maximálním výkonem 79 k při 10 050 ot/min a točivým momentem 60 Nm při 8000 ot/min. Podvozek je sportovně-cestovní: rozvor 1720 mm, zadní kolo 300 mm, plně nastavitelné přední odpružení KYB a zadní odpružení Dual-Chamber Air, které umožňuje široké nastavení výšky (650-730 mm). Inteligentní systém B-ConnecteD nabízí pokročilou konektivitu, zatímco pohotovostní hmotnost 287 kg a palivová nádrž o objemu 17 litrů poskytují bezkonkurenční kombinaci jevištní prezentace a každodenní použitelnosti. 

Z Číny do Evropy, z Evropy do světa
Chinchilla 350 CVT NEO
Chinchilla 350 CVT NEO představuje novou interpretaci městského cruiseru. Je vybaven motorem V-Twin o objemu 343 cm3 spojeným s automatickou převodovkou CVT, která nabízí plynulý a intuitivní zážitek z jízdy „otoč se a jeď“. Zahrnuje bezpečnostní systémy, jako je ABS, kontrola trakce a spínač bočního stojanu, a dále kompletní LED osvětlení a dva boční výfuky. Model Chinchilla 350 CVT NEO s nízkou hmotností a rafinovaným zpracováním v sobě spojuje eleganci, technologie a pohodlí a je určen těm, kteří chtějí každý den vyznávat styl cruiseru.
 
 
 

Účast na veletrhu EICMA 2025 představuje milník v mezinárodní expanzi společnosti Benda. Každý vystavený model - od Dark Flag 950 po Rock 707, od P51 Hybrid po Atlas 1000 - představuje krok k nové éře globálních inovací.

Libo Liu, generální ředitel společnosti Benda pro Evropu, řekl:

"Evropská centrála představuje další krok v globálním vývoji značky: místo, kde se design, inženýrství a kultura spojují, aby vytvořily něco skutečně osobitého. Tvoříme budoucnost řízení." ... A na veletrhu EICMA 2025 se tato budoucnost zdála být blíže než kdykoli předtím.

Expedice začala!